Zoeken
Kies uw taal

Klachten

Mocht u een klacht hebben over uw huisarts of een andere medewerker van de huisartsenpraktijk, probeer dit dan met uw huisarts of de betreffende medewerker persoonlijk te bespreken. Op de praktijk zijn klachtenformulieren beschikbaar bij de assistente. Wij nemen klachten serieus. We zullen ze proberen op te lossen en er iets van te leren, zodat we soortgelijke situatie kunnen vermijden voor u en andere patiënten. Daar wordt iedereen beter van!

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 – 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden op www.skge.nl.

Twijfelt u of u wel naar de huisarts moet?
Hieronder vindt u allerlei informatie die u verder helpt.